Üzemeltetési tanácsok

Néhány jó tanács: annak érdekében, hogy a gép sokáig és problémamentesen működjön.

Nagyon fontos, hogy a készülék stabilan, kiegyensúlyozva, vízszintes helyzetben álljon!
Ez azt jelenti, hogy miközben a gép felülete vízszintes, mind a négy láb érinti a földet. A lábak pontos szintezése után szükséges mind a négy láb gondos meghúzása, rögzítése. Ezt célszerű rendszeresen (nagy igénybevétel esetén akár naponta is) ellenőrizni, szükség esetén pedig korrigálni, újra beállítani.

A lábak pontos rögzítését követően biztosítani kell azokat elmozdulás ellen is, ezért kérjük, hogy a lábakon található M 12-es csavarok meghúzásával győződjön meg a stabil és biztos beállításról. (Ehhez a művelethez 19-es méretű villáskulcs szükséges, ami a géppel együtt kerül kiszállításra.)

Annak érdekében, hogy a készülék minél stabilabban álljon, javasoljuk, hogy szilárd, elsősorban hideg burkolatú (pl. járólap, műkő vagy a meleg burkolatok közül pedig a linóleum) felületre helyezd. Amennyiben nem kemény és tömör felületre (mint pl. szőnyegpadló vagy szalagparketta) szeretnéd állítani a gépet, abban az esetben a felület kiegyenlítésére és a nem kívánatos rezgések elkerülésére célszerű gépalátétet használni. Ennek legegyszerűbb módja egy minimum 60×70 cm nagyságú, minél vastagabb és nehezebb munkalap levágatása és annak a gép alá helyezése. Azonban szeretnénk hangsúlyozni, hogy készüléke legmegfelelőbb beállítását szilárd, hideg burkolatú felületen érheti el!

Fontos betartani a gyárilag előírt maximális súlyhatárt, terhelhetőséget, hiszen a túlterhelés idő előtti meghibásodásokhoz, anyagrepedésekhez vezethet, ami nem tekinthető garanciális meghibásodásnak!

Kérjük, vigyázz a készülék hátoldalán található tápfeszültség-csatlakozó épségére! A gépet falnak tolni, illetve a kábelt megfeszíteni, rángatni tilos!

Rendszeres tisztán tartással, törölgetéssel, valamint a készülék alatti padlózat gondos portalanításával megelőzhető a por bejutása a berendezésbe és az ennek nyomán kialakuló „ciripelő” hang megjelenése.

Ha a fenti öt pontot gondosan betartod, akkor az alábbiakban felsorolt minden olyan hibabejelentés elkerülhető, mint:

- kopogás, „zörgés”
- nagyon kileng az oszlop,
- nagyon mozog a berendezés,
- nagyon ráz,
- „ciripel”

A fentiek be nem tartására visszavezethető meghibásodások nem tekinthetők garanciális, illetve szavatossági körbe tartozó meghibásodásnak, az ilyen eset miatti esetleges szerviz és kiszállás költségét sajnos Neked kell viselni. Amennyiben a készüléket házilag szereled össze, és ekkor kábelszakadás, csavar-megszakadás, vagy egyéb, szakszerűtlen szerelésre visszavezethető meghibásodás történik, annak javítási költségei Téged terhelnek.

Egyéb tanácsok:

Ha a készülék semmit nem csinál, nem működik, a készülék nem mutat „életjelet”, gyakori, hogy a jelenséget a hálózati kábel kimozdulása okozza. Mindenekelőtt kérjük, ellenőrizd, hogy a kábel megfelelő módon csatlakozik-e (fali és a gép oldali csatlakozást is beleértve). Érdemes megpróbálni a kábel lecserélését egy másik szabványos kábelre, mivel sok esetben ez azonnali megoldást nyújt.

A lábtartó gumibakok rögzítésére kialakított nyílásokba (4 db) csavarj be M8x35 hatlapfejű csavarokat, amelyekre előzőleg már egy-egy anyacsavart feltekert. Így megelőzhető a rögzítési pontokat takaró gumidugók berogyása, csúnya deformálódása.

Az egy oldalon végzendő gyakorlatok esetében, lehetőleg a gép bal oldalát terheld, azaz szemből nézve a baloldalra álljon! A legjobban így kíméled a gépet, illetve ezzel későbbi meghibásodásokat is megelőzheted.

A készülék gumi taposófelületének tisztítására javasoljuk az autósboltokban beszerezhető gumitisztító spray-ek használatát. Ezekkel néhány havonta áttörölve szinte újjá varázsolható a felület.

A gép alsó részét körbeölelő gumi harmonikát célszerű néhány havonta, patikákban beszerezhető glicerin 10% + csapvíz 90% keverékével vagy szilikonos gumiápolóval átkenni-ápolni. Így megelőzhető a gumi idő előtti öregedése, későbbi felszakadása.

Az ügyintézéshez fontos tudnivalók:
Az esetleges garanciális ügyintézéshez szükséges iratokat – eredeti garanciajegy, a vásárlást igazoló számla vagy annak másolata, valamint a vásárláskor készült szerződés – kérjük minden esetben bemutatni.
Minden olyan esetben, amikor nem garanciális javítást hajtunk végre, a javítási költségeken felül kiszállási díjat is felszámítunk, amelynek összege Budapesten 5.000 Ft, vidéken 10.000 Ft.
Kérjük, hogy szervizigényed bejelentése előtt a fenti lépéseket – ellenőrzéseket végezd el, és győződj meg arról, hogy a hibajelenség oka nem felhasználói és nem „nem rendeltetésszerű” használatból ered. A gondos karbantartással és ellenőrzéssel megtakaríthatod, vagy jelentős mértékben csökkentheted a javítás költségét.

Ha gép használatával, karbantartásával vagy javításával kapcsolatban további kérdés merülne fel, fordulj hozzánk bizalommal!

A Mediwel Kft. szerviz vonala:

Telefon: +36 20/852 9330

Még többet szeretnél tudni?

Olvass tovább a FLABéLOS-ról!